Dieet voor gewichtsverlies

Dietitian

Diëten wordt gedefinieerd als een gecontroleerde methode van eten om gewicht te verliezen of te winnen, of waardoor men gewicht verliest of wint. Diëten houdt in dat de inname of het verbruik van energie (calorieën) wordt beheerst om te voldoen aan de voedingsbehoeften van het lichaam voor gezondheid en fitness.

Dieet voor gewichtsverlies of gewichtstoename: Diëten houdt in dat de energie ( calorie ) inname wordt gecontroleerd om aan de energiebehoefte van het lichaam te voldoen; bij diëten worden door de FDA goedgekeurde afslankpillen, medicijnen, of voedingssupplementen gebruikt. Het vermogen om het dieet te beheersen is een van de belangrijkste componenten van een goede gezondheid en voeding. Voor een optimale gezondheid en fitness moeten verschillende stappen worden gevolgd.

Goede voeding bestaat uit een evenwichtige combinatie van fitness, lichaamsbeweging en voeding. Een dieet om gewicht te verliezen, te winnen of te behouden is één manier om een goede gezondheid en conditie te bereiken.

De standaard voedingsrichtlijn voor vrouwen en mannen van 20 jaar en ouder is 2000 kcal/dag en 2200 kcal voor mannen. Het gaat ook om regelmatige lichaamsbeweging en een voeding die rijk is aan voedingsstoffen, met minder vet, zoetigheden en bewerkte voedingsmiddelen. De calorie-inname mag niet hoger zijn dan het energieverbruik. De kwaliteit van de voeding is belangrijk, evenals de variatie Lichamelijke activiteit is de tweede component, waarbij een derde als ondersteunend systeem fungeert.

Dieet voor gewichtsverlies en -toename is een combinatie van de kwaliteit van de voeding, alsook lichaamsbeweging en lichaamsbeweging. Deze zaken vergemakkelijken een gezonde levensstijl op alle leeftijden.

Gezonde voeding moet arm zijn aan zout, vet en suiker; rijk aan fruit, groenten, volle granen en water. Deze zijn rijk aan voedingsstoffen en leveren vitaminen, mineralen en vezels. De dunne darm, waar de meeste calorieën worden geabsorbeerd, is het op vier na meest energie-intensieve gebied van het lichaam. Het komt erop neer dat hoe actiever je bent, hoe minder behoefte je hebt aan een dieet om af te vallen.

Volwassenen moeten op de meeste of alle dagen ten minste 30 minuten matige lichaamsbeweging hebben.

Volwassenen moeten ook regelmatig kleine maaltijden eten: een klein ontbijt, twee kleine maaltijden halverwege de ochtend en in de vroege avond, en kleine avondmaaltijden.

Alle geconsumeerde voedingsmiddelen moeten zo natuurlijk mogelijk zijn; daartoe behoren: mager vlees, gevogelte, rauwe/gemakkelijke/natuurlijke groenten, eieren en melk.

De benodigde hoeveelheid van elk voedingsmiddel hangt af van “kwaliteit, niet kwantiteit”, in welk geval u meer behoefte heeft aan een energierijk dieet dan aan een dieet vol voedingsmiddelen zonder voedingswaarde.

De porties mogen niet groter zijn dan de grootte van uw hand.

Als u de eerste symptomen van zwakte voelt, zoals vermoeidheid, lichtheid in het hoofd of acht uur lang apathie, vooral als u niet hebt gesport, mediahype, hoofdpijn of depressie, is het heel belangrijk medisch advies in te winnen;

moet met mate worden gedaan en onder strikt medisch toezicht. Net zoals het belangrijk is advies in te winnen als u een medische aandoening hebt of op een andere manier onder de hoede van een arts moet staan; of u een nieuwe lichaamsbeweging of dieetaanpassing wilt ondernemen; of u deze en die dag moet overslaan; of dit, zeg maar, actief moet volgen.

Vergeet ook niet dat dieet en lichaamsbeweging afzonderlijk moeten worden beoefend om te voorkomen dat ze worden samengevoegd en ondoeltreffend zijn; het is geen toeval dat lichaamsbeweging en dieet afzonderlijk veel succes hebben.

In het ideale geval rijdt u elke dag het lange stuk om een afspraak te maken met uw persoonlijke arts. Ga bij sociale gelegenheden niet zo dichtbij staan dat u iemand hoort praten, maar maak dat u wegkomt als u kunt.

Ondanks het tegendeel is vlees een belangrijk onderdeel van een dieet voor gewichtsverlies; je hoeft het niet helemaal te schrappen. Het is meestal vet, olieachtig en cholesterolhoudend, dus moet het met mate worden geconsumeerd. Veel groenten zijn ook rijk aan eiwitten en bevatten energie.

Lees meer

Eetstoornis

Nutritionist

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.