Cryo Boost Breda

Girl, Child, Kids, Prank, Competition, Smile, Smiley

 

cryofan and bench press

Just about every guy who bench presses on the off-season has asked me about my bench press program. They've read about it, seen it on video and are really impressed that I don't do any hanging reps and "cut" my numbers. They think this means you must be doing something wrong and think they are in the minority. I respond with a question. "What would happen if you used the same weight on every rep of every set of every workout? " I've done the same number of sets, reps and weight for over 2 years with very little increase in strength. Why? Because I don't do the precisely described 15 reps hanging bench press I see in the magazine articles and articles about training. I don't go down with the trap/ Achievements of the "gymnastic bench". Instead, I trap and range. When I squat, I don't sit the weight out. Instead, I sit the weight on the trap. And when I bench, I don't enter the lock out. Instead, I use the same weight for every rep. Instead of an "inner lbs" or negative split, it is an "outer lbs." or absolute positive split.

Here is the complete lift in case you forgot it.

http://www.lyingalberto.com/training/weightlifting/ KMnistp.htm

Squat 5×5

Bent Laterally 5×5

Recover and Go Neck 3×9

Deadlift 5×5

Stick Hops 3×8

The absolute range of motion is about the same as regular curls, but an impressive trick to add to your repertoire is as follows.

Choose a weight, about 120 lbs, that you can lift in good form for a maximum of 4 reps. Pull the weight on the way down. Twist the weight as you lower the weight to prevent any joint twisting. Once down around 50 lbs., begin the lift upward. Repeat for the desired number of repetitions. If done properly, you will arrive at 100 lbs. I have increased my max squat in two weeks with this technique…without changing my lifting technique!

The neglected lift of the Video

If there is ever a video to watch, I'd recommend watching Frankarms curl on the Video. Frankarms looks like he is about to pass out about 3 seconds into the video. If that strength hasn't trickled down to your strength training techniques, you will have to use the Video/Picture to help you. 90% of the bodybuilding/fitness forum members do not watch the Video.

The video has my name, but not my picture. I was not credited with the Video when it was shot and I never got to see any of the pictures of myself that appeared on the Video. I didn't ask to have my name on the video or to be featured in the pictures. If you want the names, just email me and I will send them to you. You must credit me and the workout is credited to me.

Nutritioniereadership.com has secretaries who just send you an ebook every month – premium content by Dr. Mike Hybels. I'd tell you to check out the eBook because there is a really good article in here.

No Longer A Told

I was recently asked, "When and how did you lose so much fat?" I'm glad that you asked because I'm not usually one to talk about my success. I'm more interested in the failure rate, and since I've been losing a lot of weight, let me just say failure is a big word that comes up a lot when I talk to the convention, the magazine fellows and the fitness therapists.

Everyday, I seldom eat 3 meals a day anymore – at least not 6 meals a day anymore. Breakfast is about 3 items. My Goal is eat better than I do today.

I tend not to buy ice-affles. I'm not the typical " Orbitz" kind of person. I sit in a car and drive to my social's nearby not eating process. I miss breakfast every morning, except for the weekend. Sometimes, I munch on anbanito salsa Grinch Pepper Sprouts. No big deal.

After my workout is over, I receive a phone call. Usually, it is from a friend or a training partner thinking of me or telling me about their upcoming contest.

They usually ask me "How did you feel today?" Well, I respond "Great" or " crappy".

They ask me how I felt after workout Wednesday?" Usually, I reply "I'm feeling good" or "I'm tired".

They are usually shocked that I don't miss breakfast so much. Or they mention some long term success they are aware of. Or some long term failure they are aware of.

Prive boksles Amsterdam

Box, Sport, Men, Training, Male, People, Person, Boxer

Ik ben pas een maand in Prive boksles Amsterdam, maar ik heb al de kans gehad om te boksen, te sparren, wat stoten te gooien met een professionele bokser en partner van mij, en heb een boksles gevolgd bij de Amsterdamse atletiekclub, de "Equift Sharing " en nou … ik hou van de bokszakken.

En nu wil ik je heel graag uitnodigen om naar Amsterdam te komen voor een gratis bokstour… met Alex Blanchard. Een bokser uit Canada, een professionele trainer-vinder, in Nederland en het is een freebie. Hoe geweldig is dat?

"Zeker" zeg ik! We vertrekken direct na het werk, onze boxen naar de sportschool en hebben een sit-down discussie over dit, ons werk, onze training, onze doelen etc. Je krijgt dan een gratis full speed punch (t punching) aan de telefoon van Alex.

Zie je waar dit naartoe gaat? Ja. Ik hoop het in ieder geval. Dus laat me je meer vertellen over deze lessen. Alex is een deelnemer van het hoogste niveau die veel Nederlandse toernooien heeft gewonnen en is een voormalig EPL-speler-manager. Hij zit al lang genoeg in het spel om serieus genomen te worden. Ik heb een medewerker (Denis Mac-schiller) meegebracht die veel voorbereidend werk heeft gedaan om mij te helpen.

Dennis is geweldig. Hij heeft jaren van zijn leven besteed aan het bestuderen van alle nuances van het spel. En hij voorziet ons elke dag van een schat aan informatie.

Zijn vaardigheden zijn van wereldklasse. En hij begrijpt het verslaan van de goede man. Hij heeft ons de slechterik laten verslaan en bovendien heeft hij ons geleerd hoe we de goede man in allerlei situaties kunnen verslaan.

Ik bewonder dat.

Hij heeft mij ook geholpen. Veel. Ik wilde een les die anders was dan de rest.

Je krijgt een gratis boksles. Je krijgt een gratis les van een uur. Je krijgt een gratis één-op-één les bij Alex. En als je vrienden dit lezen… En ik zal met je praten over je situatie. De jouwe gegarandeerd. De eerste les train ik je een-op-een gedurende een uur. Dan werk ik na het werk met je, of, als het na het werk is, kom ik je ophalen. Of, als het een zaterdag is, kom ik zelfs met je spelen. Je krijgt een-op-een instructie en ik laat je zien hoe je moet slaan. Als ik niet met jou aan het werk ben, werk ik samen met een van mijn coachingteams om toe te passen wat ik heb geleerd over ponsen. We werken combinaties en gaan over counteren.

Je krijgt er zoveel uit.

Wanneer?

Ik zal beschikbaar zijn. Als ik in Amsterdam ben, krijg je de eerste les 's ochtends en de laatste 's avonds.

Wie?

Dit zijn allemaal mensen die mij kennen, en ze zijn hier allemaal met een reden. Alle topmensen in het vechtspel, alle media en promotiemensen voor boksen en UFC en alle vechters die naam willen maken, inclusief de vechters die ik net noemde.

Wie anders?

We brengen je erheen. Ik geef een gratis trainingssessie met een andere professionele bokser, of ik geef de klas les.

That'sOurHet kan beter!

Ben je klaar?