Wat zijn sportsupplementen?

Voedingssupplementen Rotterdam

 

 

 

 

In antwoord op de vraag, wat zijn sportsupplementen? Sportsupplementen vallen in feite ook onder de categorie ergogene hulpmiddelen. Dit zijn supplementen die zijn ontworpen om prestaties, uithoudingsvermogen en trainingsprestaties te verbeteren.

Een ergogeen hulpmiddel is elk supplement dat kan worden gebruikt om prestaties, reactievermogen en training te verbeteren. De meeste sportsupplementen vallen onder de categorie ergogene hulpmiddelen, die kunnen worden omschreven als supplementen die de prestaties, het reactievermogen en de training verbeteren.

uithoudingsvermogen, kracht, en herstel – uithoudingsvermogen. Een sportsupplement wordt meestal genomen door sporters om hun training te verbeteren. Tijdens de opbouw van de spieren heeft het lichaam meer zuurstof en brandstof nodig, dus supplementen die dit versterken zijn het gunstigst. Deze supplementen kunnen ook het uithoudingsvermogen, de kracht en het herstelvermogen van het lichaam verbeteren.

niacine – vitamine B3. (niacine) is een van de belangrijke sportsupplementen voor sporters. Het helpt bij het vrijmaken van energie en de stofwisseling voor de synthese van creatine en ammoniak. Het helpt ook om de zuurgraad in het spijsverteringsstelsel op peil te houden, zodat er een minimale zuurproductie is.

co-enzym Q10 (CoQ-10) af te geven. De productie van ATP zou sterk worden bevorderd door het co-enzym Q10. Dit co-enzym helpt bij het vrijmaken van energie en vertraagt de productie van energie tijdens momenten van maximale behoefte. Wanneer deze stof in voldoende hoeveelheden aanwezig is, kan het de prestaties van een atleet enorm beïnvloeden.

Uit studies is gebleken dat atherosclerose aanzienlijk kan worden teruggedrongen door regelmatig supplementen te consumeren die een energiesynthese leveren die vergelijkbaar is met die van koolhydraten. Wanneer deze stof in voldoende hoeveelheden aanwezig is, kan zij de prestaties van een atleet enorm beïnvloeden.

Deze feiten doen interessante vragen rijzen over het gebruik van sportsupplementen. Wie lopen een groter risico op hartaandoeningen? Zijn atleten vatbaarder voor hartaandoeningen? Als je de beschikbare gegevens over sportsupplementen bekijkt, lijkt het antwoord op vraag twee “nee” te zijn.

Er kan worden vastgesteld dat wanneer een atleet een bepaalde taak verricht waarvoor veel energie nodig is, het gebruik van een supplement dat de prestaties verbetert, die atleet niet schaadt. De persoon die het supplement gebruikt, loopt echter mogelijk niet hetzelfde risico om aan een hartziekte te lijden.

Hoewel bepaalde sportsupplementen in veel winkels verkrijgbaar zijn, blijven ze omstreden vanwege de beweringen van bedrijven die ze verkopen. Bedrijven hebben leden van de sportgroepen gebruikt als hun primaire markt die consumenten voor ogen hebben.

Terwijl sommige bedrijven zijn gevonden te hebben gebruikt modellen die in werkelijkheid niet de lichaamsbouw bezitten, het belangrijkste probleem met dit soort invoer is de mogelijkheid van de wereld fraude. World wide web gebaseerd onderzoeken hebben gevonden sommige bedrijven werden met behulp van modellen die tussen de leeftijd van 18 en voorwaarde drie. voorwaarde vier is tussen 18 en 40.

Als 18 jaar geen leeftijd is die iemand van ons wenst te bereiken, wordt het uiterst moeilijk te geloven dat een 18-jarige regelmatig inspannende activiteiten kan verrichten en de vereiste lichaamsbouw kan behouden. Het is niet gemakkelijk om een jongeman van midden veertig voor te stellen die er net zo uitziet als toen hij midden veertig was. Of realistischer, het is niet gemakkelijk om een jongeman van midden veertig te zien die aan een wedstrijd meedoet als hij midden veertig is.

Wanneer men 18 wordt, neemt het vermogen om soortgelijke taken uit te voeren drastisch af. Het is niet ongewoon dat atleten van welke leeftijd dan ook het moeilijk hebben om gewicht te verliezen en spieren op te bouwen. Als gevolg daarvan proberen sporters hun prestaties te verbeteren door het gebruik van supplementen. De regels van de sportgeneeskundige verenigingen zijn niet zo streng. Zij stellen zich dan ook soepeler op ten aanzien van het gebruik van supplementen.

Een onbekende stof die vaak wordt gebruikt is de zogenaamde creatine. Deze stof komt voor in bepaalde voedingsmiddelen, zoals rood vlees. Het wordt op natuurlijke wijze door het lichaam aangemaakt. Het wordt ook verkregen door de inname van bepaalde voedingsmiddelen, zoals vis en rijst. Net als de andere supplementen wordt het gebruikt om energie te leveren aan de spieren en diverse zenuwen in het lichaam. Er moet echter worden opgemerkt dat het verwachte resultaat wordt bereikt na het voltooien van een reeks oefeningen. De reden hiervoor is dat creatine in de spiervezels wordt gebruikt, waardoor indrukwekkende energie-uitbarstingen mogelijk worden.

Essentiële voedingsstof elke dag

Het is noodzakelijk een spijsverteringsenzym toe te voegen aan elk van deze bodybuildingssupplementen. Dit komt doordat het lichaam de aminozuren na verloop van tijd afbreekt en de spijsverteringssappen in de maag kunnen oplossen. Zonder een goed functionerende maag komen de aminozuren niet in de bloedbaan terecht. Als gevolg daarvan zijn ze nutteloos voor bodybuildingdoeleinden. Dit betekent dat iemand die er een grote hoeveelheid van consumeert, geen resultaten van deze supplementen zal zien. Ze worden gewoon omgezet in afval.

Aan de andere kant gebruiken Performance Shakes dit supplement in hun voordeel. In feite is het beter dat ze het regelmatig innemen. Het effect ervan op het lichaam is pas bekend wanneer het daadwerkelijk begint in te werken.

Leave a Reply

Your email address will not be published.