Voeding en afvallen

Afvallen Eindhoven

 

 

 

 

Voeding is de ruggengraat van een gezond, gewichtsverlies programma

VOEDING: Het woord voeding wordt in de gezondheids-/fitnesswereld vaak gebruikt om de wetenschap te beschrijven van voeding, activiteit en supplementen om een gezond lichaamsgewicht te bereiken en te behouden. Voeding wordt door de jaren heen overgenomen door jong en oud, met als basisbegrip dat goede voeding absoluut essentieel is voor het behoud van de menselijke gezondheid. De voeding van ons voedsel is de basis van elk gezond voedingsplan.

om te weten wat je moet eten.

Weten wat je in de juiste verhoudingen moet eten is van cruciaal belang voor een gezond voedingsplan. De voedingsbehoeften van een individu hangen af van een aantal factoren. Deze factoren zijn onder andere leeftijd, geslacht, bewegingsstatus en huidig gewicht. Neem deze tips in overweging om u te helpen gezond en fit te worden en te blijven.

1. Eet de juiste balans tussen eiwit- en koolhydraatrijke voeding. Het lichaam heeft beide voedingsmiddelen nodig om doeltreffend te kunnen werken. Een evenwichtige verhouding tussen eiwitten en koolhydraten levert de nodige energie die nodig is voor de stofwisseling en het goed functioneren van de cellen. Een teveel aan koolhydraten of suikers wordt opgeslagen als vet. Eiwitvoedingsmiddelen fungeren als de bouwstenen van het leven en zijn belangrijke componenten bij het herstel van huid en spieren. Kip, bijvoorbeeld, bevat een grote hoeveelheid eiwitten die essentieel zijn voor de groei en het herstel van weefsel. Vis is een geweldige bron van eiwitten omdat het de essentiële omega-3 olie levert die nodig is voor een gezonde huid en als onderdeel van het verteringsproces. Van vegetarische eiwitbronnen wordt gezegd dat ze een hoger eiwitgehalte hebben dan niet-vegetarische bronnen, maar beide moeten elke dag worden geconsumeerd om een gezond mager lichaam te behouden. Een andere belangrijke tip is het eten van kleine porties vet- en suikerarm voedsel. Recente voedingsartikelen bevelen aan dagelijks 5 tot 7 porties groenten en fruit te eten. Vezelrijke voedingsmiddelen zijn vooral belangrijk omdat ze de spijsvertering en andere processen in het lichaam bevorderen.

2. Gebakken voedsel en suiker in uw voeding

Algemeen wordt aangenomen dat gefrituurd voedsel meer vet en/of calorieën bevat dan voedsel dat gebakken, gekookt, gepoft of gebraden is. Dit is niet altijd het geval. Gebakken en suikerrijk voedsel (aan de oppervlakte van het voedsel) bevat in feite minder calorieën en meer voedingsstoffen dan voedsel dat gebakken, gekookt,zit ver onder de oppervlakte van het voedsel, vindt u een hele reeks ‘zonden’ die het lichaam voorzien van de vitaminebehoefte, vezels, koolhydraten en andere voedingsstoffen, zelfs wat vet. De echte vraag is: hoe voelt het lichaam zich over het voedsel, en heeft het negatieve effecten op het lichaam? Het lichaam is verbazingwekkend adaptief en zelfregulerend; als het merkt dat het voedsel de voedingsstoffen niet bevat, zal het ze op andere plaatsen gaan zoeken. Als het weinig vezels bevat, zal het lichaam die opnemen uit de toegevoerde hoeveelheden vocht, zoals urine en zweet. Als het weinig vet bevat, zal het lichaam het via de huid ‘opeten’. Een uitzondering hierop is natuurlijk gefrituurd voedsel. Als het voedsel gebakken is, wordt het vet in het voedsel hardnekkig voor het lichaam, en als het door het lichaam wordt opgenomen, zal het worden opgeslagen als vet dat na verloop van tijd verandert in cellulitis op de dijen, billen en buik. Het spreekt vanzelf dat een goede vetbron het lichaam in staat stelt de voedingsstoffen met succes op te nemen. Wanneer het lichaam echter merkt dat het niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, gaat het op jacht naar deze voedingsstoffen. Deze jacht kan meer kwaad dan goed doen als het de verkeerde bron van voedingsstoffen krijgt. Dit jagen kan ook het vetgehalte in iemands lichaam doen toenemen.

Eet voedsel dat weinig vet en suiker bevat, omdat beide veel calorieën bevatten die, als ze niet worden gebruikt, als vet in het lichaam worden opgeslagen. Deze voedingsmiddelen zijn te vinden in een verscheidenheid van fruit en groenten. Dit soort dieet omvat yoghurt, melk, kaas, boter en vele andere zuivelproducten. Een goede bron van eiwitten is mager vlees. Hoewel dit soort dieet goed is voor het lichaam in het algemeen, moet een individu op zijn hoede zijn voor de hoeveelheid vet die vlees bevat. Vet is een belangrijke bron van de dagelijkse energie van het lichaam, en zonder vet zal het lichaam in plaats daarvan eiwit moeten gebruiken om energie te leveren aan de essentiële lichaamsfuncties.

3. Hoeveel water is voldoende op een dag?

De dagelijkse behoefte van het lichaam aan water varieert naar gelang van leeftijd, gewicht en andere lichaamsactiviteiten. De dagelijkse behoefte van een volwassene aan water is afhankelijk van de volgende factoren:

Buikstreek:

De nieren van een volwassene hebben 2,4 liter water nodig. Een goede watervoorziening is nodig om ervoor te zorgen dat elk orgaan van het lichaam efficiënt werkt. Het lichaam heeft een exacte hoeveelheid water nodig om de lichaamstemperatuur te regelen. Het zorgt er ook voor dat alle belangrijke organen van het lichaam efficiënt werken.

cv’s:

Alle processen in het lichaam moeten soepel verlopen als er veranderingen moeten worden aangebracht.

lees meer:

Leave a Reply

Your email address will not be published.