De drie partijen

Personal trainer Breda

Sommige mensen zijn lichamelijk zo begaafd dat ze niemand nodig hebben om hen in vorm te krijgen. Zij kunnen een hoog niveau van gezondheid handhaven met zeer weinig inspanning. Voor deze mensen is bodybuilding de enige manier om in vorm te blijven. Sommige mensen beschouwen bodybuilding zelfs als de enige manier om lichamelijk fit te worden. Hoewel dit niet helemaal waar is, biedt bodybuilding wel de beste cardiovasculaire training op dagelijkse basis. Mensen die niet zo’n zin hebben om volumineus te worden, kunnen op een normaal lichaamsgewicht blijven en toch een betere conditie krijgen dan voorheen, zelfs met een minimale inspanning.

Andere mensen die in het begin minder vastberaden zijn, willen groeien. Dit zijn de mensen die een meer welgevormd lichaam willen, ook wel hardgainers genoemd. Het juiste dieet en de juiste lichaamsbeweging voor deze mensen hoeft niet veel anders te zijn dan voor de mensen die helemaal geen overgewicht hebben. De truc is om het langzaam aan te doen en stap voor stap te gaan in plaats van te proberen stappen over te slaan. Dit is wat bodybuilding zo’n moeilijke sport maakt om onder de knie te krijgen.

Veel mensen die aan één of twee dingen willen werken, zien dat de manier waarop ze trainen niet voldoet. Mensen die meer willen aankomen, moeten meer calorieën verbranden, want fitnessen kost meer energie dan andere oefeningen doen. Sommige mensen willen niet zo veel tijd doorbrengen in de sportschool en zij zouden liever activiteiten zoals wandelen ondernemen om de calorieën te verbranden. Voor deze mensen is het gebruik van de loopband of de fiets een praktischere manier om calorieën te verbranden. Met minder verbruikte energie en een hoger activiteitsniveau verdwijnen de negatieve effecten van overtraining en heeft iemand de neiging om zijn weerstandsniveau te verlagen met zeer weinig verbetering. Wanneer een bodybuilder dus uiteindelijk het punt bereikt dat hij het gevoel heeft dat trainen niet genoeg is om beter te worden, zal hij op zoek gaan naar manieren om meer spiergroei te stimuleren met minder inspanning.

De personal trainer is een belangrijk persoon in het leven van de bodybuilders omdat hij of zij de juiste dingen weet te zeggen om de bodybuilder te motiveren. Hij of zij kan suggesties doen voor het maken van grotere wasbeurten en wandelingen en voor het maken van lange en inspannende ritten in het park. De personal trainer zal ook dieetrichtlijnen implementeren die de bodybuilder waarschijnlijk zullen helpen gewicht te verliezen en osteoporose te voorkomen. In de loop van tientallen jaren helpt de personal trainer de persoonlijkheid van een bodybuilder te ontwikkelen en groeit ook het karakter met oprechte bezorgdheid.

Een ander belangrijk hulpmiddel bij de prestaties van bodybuilders is de derde partij. De derde partij is, zonder dat men het beseft, te vinden in veel trainingshandboeken, leerboeken en dergelijke. De derde partij biedt de bodybuilder ondersteuning door de bodybuilder te begeleiden naar een zekere mate van consistentie in het trainingsprogramma, discipline te handhaven en de bodybuilder gefocust te houden. Zonder deze derde partij zou de bodybuilder alleen verwikkeld zijn in een mentale vissenkom, gebombardeerd met meningen en opinies van allerlei mensen die kunstmatig een verschil zullen creëren tussen zijn of haar doelen en doelstellingen. Als bodybuilder moet de derde partij met het grootste respect en de grootste waardering worden behandeld, en om deze reden zijn ze een grote aanwinst voor welke bodybuilder ze ook helpen.

Tenslotte moet de grootste van alle bodybuilders altijd in gedachten houden dat de weerspiegeling van zijn persoonlijkheid in de spiegel even belangrijk is als om het even welke lichaamsoefening of eetplan.

Leave a Reply

Your email address will not be published.